استعلام آنلاین جریمه معاینه فنی خودرو

آیا قصد دریافت گواهی معاینه فنی را دارید؟ مرکز شماره ۲ معاینه فنی تهران بزرگ یا همان سراج یکی از مراکز مهم دریافت معاینه فنی برای ساکنین شرق تهران است. در این مقاله اطلاعات و نحوه دریافت نوبت از مرکز سراج را بررسی می‌کنیم.

آدرس و شماره تماس معاینه فنی خودرو سراج

میدان رسالت, خیابان فـرجام, خیابان سراج, جنب پمپ گاز (سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰)
ساعت کار:شنبه تا پنجشنبه: ۰۷:۰۰ الی ۱۶:۰۰ – جمعه: تعطیل (بازدید چشمی مخازن خودروهای دوگانه سوز شنبه تا چهارشنبه ۷:۳۰ الی ۱۴:۰۰ و پنجشنبه ها ۰۷:۳۰ الی ۱۳:۰۰)( دراین مرکز معاینه فنی برتر نیز انجام می شود.)

آدرس مرکز معاینه فنی سراج بر روی نقشه

نحوه نوبت‌دهی مرکز معاینه فنی سراج چگونه است؟

پیش از حضور در هر کدام از مراکز معاینه فنی تهران بزرگ بایستی نوبت معاینه فنی خود را رزرو کنید. سامانه آیتول امکان رزرو نوبت معاینه فنی را در شهر تهران فراهم کرده است. با مراجعه به صفحه معاینه فنی در سایت آیتول و تنها با وارد کردن شماره پلاک و شماره تلفن همراه خود می‌توانید نسبت به رزرو نوبت معاینه فنی اقدام کنید.

مدارک موردنیاز برای معاینه فنی خودرو در مرکز سراج

قبل از بردن ماشین به مرکز معاینه فنی خودرو سراج بایستی مدارکی از جمله اصل سند یا کارت خودرو و فرم تشخیص عیوب ظاهری را به همراه خود داشته باشید.

مراحل معاینه فنی خودرو در مرکز سراج

در بدو ورود شما به مرکز، ابتدا توسط یک دوربین، شماره پلاک خودرو خوانده شده و اطلاعات شما ذخیره می‌شود. پس از ورود نیز به ترتیب زیر مراحل معاینه فنی خودرو انجام می‌شود:

  1. بازرسی چشمی خودرو: بخش‌های مختلف ظاهر اتومبیل مانند آینه، شیشه‌، برف‌پاک‌کن، میزان پوسیدگی بدنه، صدای اگزوز و دیگر موارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  2. آزمون آلایندگی: توسط یک دستگاه مخصوص، میزان آلایندگی یا آلودگی گازهای خروجی خودرو آزمایش می‌شود.
  3. آزمون کمک‌فنرها: کمک‌فنرها توسط دستگاه، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  4. آزمون ترمزها: در این مرحله ترمزها آزمایش می‌شوند، تا حد نهایی شتاب ترمزگیری خودرو به‌منظور ارزیابی وضعیت سیستم ترمز محاسبه شود.
  5. بررسی سیستم تعلیق: اتصالات و تمامی قطعات سیستم تعلیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  6. تست سلامت چراغ‌ها: چراغ‌های خودرو از نظر زاویه و شدت نور مناسب آزمایش می‌شوند.

هم‌راستایی چرخ‌ها: این مرحله برای تست میزان انحراف جانبی خودرو انجام می‌شود.

اگر در تمامی این مراحل خودروی شما تأیید شود، می‌توانید گواهی معاینه فنی خودرو را دریافت کنید.

اطلاع‌رسانی پیامکی مرکز معاینه فنی سراج چگونه انجام می‌شود؟

مرکز معاینه فنی سراج دارای یک سیستم اطلاع‌رسانی پیامکی است. از طریق این سیستم می‌توانید طول صف و اطلاعات دیگری مانند آدرس مرکز را بر روی نقشه دریافت نمایید. کافیست تا با ارسال عدد ۱ به شماره ۲۰۰۰۱۱۲ از مقدار طول صف و ارسال عدد ۱۲ به همان شماره، اطلاعات مرکز معاینه فنی را مانند آدرس و شماره‌تلفن دریافت نمایید.

در سریع‌ترین زمان گواهی معاینه فنی خود را از معاینه فنی خودرو سراج دریافت کنید

مرکز معاینه فنی خودرو سراج یکی از مراکز واقع شده در تهرانپارس است. در آیتول می‌توانید نسبت به رزرو نوبت معاینه فنی در این مرکز اقدام کنید. آیتول در کنار خدمات نوبت‌دهی معاینه فنی، خدمات متنوع دیگری را هم ارائه می‌کند:

بیمه شخص ثالث: اگر به دنبال خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث خود هستید، کافی است به صفحه محاسبه بیمه شخص ثالث در سایت آیتول مراجعه کنید. آیتول امکان خرید بیمه از برترین شرکت‌های ایرانی مثل بیمه شخص ثالث دی، پاسارگاد، ایران و سامان را برای شما فراهم کرده است.

خلافی خودرو: در صورتی که می‌خواهید سریع و فوری نسبت به پرداخت خلافی ماشین خود اقدام کنید، کافی است به صفحه استعلام خلافی با بارکد خوان در سایت آیتول مراجعه کرده و نسبت به پرداخت خلافی ماشین اقدام کنید.

با دانلود و نصب اپلیکیشن آیتول می‌توانید به تمامی خدمات مرتبط با خودرو به صورت یکجا دسترسی داشته باشید.

کارپرداز - معاینه فنی غیر حضوری