موتور سیکلت، از گذشته تا حالا، بین مردم محبوبیت زیادی داشته و همچنان در سرتاسر دنیا طرفداران بسیاری در سنین مختلف داشته و دارد. البته خرید این وسیله نقلیه بیشتر در میان جوانان رواج دارد. قیمت بیمه موتور سیکلت به عوامل مختلفی بستگی داشته و در این مقاله می‌خواهیم در مورد این عوامل و تاثیر آن بر نرخ بیمه موتور سیکلت صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در این رابطه بیشتر بدانید.

همانطور که می‌دانید خیلی از تصادفاتی که با موتور سیکلت‌ها در سطح شهر رخ می‌دهد به علت استفاده نکردن از کلاه ایمنی، سرعت بالا و انجام حرکات خطرناک در خیابان‌ها و اتوبان‌های شلوغ است.

شاید پیشگیری از این اتفاقات امکان‌پذیر نباشد، ولی می‌توان خسارات ناشی از این سوانح را چه مالی و چه جانی تا حدی کنترل کرد و از آنجایی که استفاده از موتور سیکلت نسبت به وسایل نقلیه دیگر بیشتر است، برای جلوگیری از تصادفات، خرید بیمه بسیار مهم و ضروری بوده و بعد از تهیه موتور سیکلت باید در اسرع وقت نسبت به خرید بیمه اقدام کرد. برای استعلام بیمه موتور سیکلت و خرید از بهترین شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانید از طریق وبسایت و یا اپلیکیشن آیتول اقدام کنید.

عواملی که در تعیین قیمت بیمه موتور سیکلت تاثیرگذارند

آشنایی با انواع بیمه موتور سیکلت

موتور سیکلت‌ها هم مانند خودرو‌ها دو نوع بیمه دارند که شامل بیمه بدنه و بیمه ثالث می‌شود.

محاسبه هزینه بیمه موتور سیکلت با توجه به انواع مختلف بیمه آن انجام شده و قیمت بیمه موتور در هر سال، با توجه به شرایط و عوامل گوناگونی تغییر خواهد کرد. یکی از عواملی که بر تعیین قیمت بیمه موتور سیکلت تاثیرگذار است، سال تولید موتور سیکلت بوده که با توجه به آن، هر چه جدیدتر باشد، هزینه‌ای که باید برای بیمه پرداخت کنید، کمتر خواهد شد.

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت چیست؟

در زمان تصادف با موتور سیکلت، اگر خود شخص مقصر باشد، در صورتی که موتور بیمه داشته ‌باشد، همه خسارت تصادف توسط بیمه‌گر پرداخت می‌شود. اما اگر راننده‌ی مقابل مقصر باشد و خسارت‌های مالی و جانی به راننده موتور وارد شود، بیمه موظف است مبلغ خسارت راننده موتور را طبق بیمه‌نامه پرداخت کند. شما در صورت تمایل می‌توانید برای خرید بیمه آنلاین برای موتور خود اقدام کنید.

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت چیست؟

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه سیکلت در سال ۱۴۰۱

در محاسبه قیمت هر کدام از بیمه‌های موتور سیکلت غیر از سال تولید، نوع موتور هم تاثیرگذار است. انواع موتور شامل موتور دو چرخ، سه چرخ، موتور گازی و موتور سیکلت برقی می‌شود، که با توجه به نوع آن می‌تواند قیمت متنوعی داشته باشد. همچنین تعداد سیلندر هم عامل مهمی بوده که از تک سیلندر تا سه سیلندر و حتی بیشتر را در انواع موتور سیکلت شاهد هستیم که هر چه تعداد سیلندرها بالاتر برود، در تعیین قیمت بیمه موتور سیکلت تاثیرگذار خواهد بود و شاهد افزایش آن هستیم. به عبارت دیگر، هر چه بدنه موتور و سیستم آن قدرتمندتر باشد، قیمت بیمه هم بالاتر می‎رود.

سامانه سنهاب، متعلق به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تمامی اطلاعات بیمه شخص ثالث خودروها را ثبت کرده است. برای استعلام اصالت بیمه نامه ثالث اتومبیل خود کافی است، اطلاعات شماره پلاک یا کد ملی مندرج در بیمه‌نامه را در قسمت تعیین شده وارد کنید.

محاسبه قیمت بیمه موتور در سال 1401

نرخ بیمه موتور سیکلت چگونه تعیین می‌شود؟

نرخ بیمه موتور سیکلت با توجه به عواملی که گفته شد، تعیین خواهد شد. قیمت بیمه بدنه موتور نیز بر همین اساس تعیین می‌شود. پرداخت حق بیمه موتور سیکلت می‌تواند به شکل قسطی نیز انجام شود، اما از طرفی چون هزینه بیمه‌ی موتور‌ سیکلت‌ها خیلی زیاد نیست، بعضی از این شرکت‌ها پرداخت به‌صورت قسطی را ندارند. به این نکته هم توجه کنید که اگر موتور سیکلت شما امکانات کمتری داشته باشد، قیمت بیمه شخص ثالث و بدنه آن هم کمتر خواهد شد.

محاسبه قیمت بیمه موتور در سال ۱۴۰۱

نرخ بیمه‌نامه موتور سیکلت ۱۴۰۱ با توجه به انواع مختلف این وسیله‌ی نقلیه شامل موتور گازی یک سیلندر و دو سیلندر و دنده‌ای سه چرخ می‌شود. همچنین دارای تعرفه‌های مختلفی بوده و قیمت‌های متنوعی دارد‌.

این نکته هم خاطر نشان کنیم که بر طبق جدیدترین قوانین وضع شده به‎وسیله شورای عالی بیمه، برای بالا بردن میزان تعهدات مالی در قبال خسارات بدنی موتور شرایطی وجود ندارد؛ اما در صورتی که افراد تمایل داشته باشند، شرکت‌های بیمه وظیفه خواهند داشت که با دریافت هزینه‌ی بیشتر، تعهدات مالی بیمه شخص ثالث را بیشتر کنند. برای محاسبه‎ نرخ بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۱، حق بیمه‌ی شخص ثالث برای وسایل نقلیه، افزایشی حدود ۲۱ درصد داشته است. همچنین موارد دیگری مثل عوارض و خلافی هم هر ساله افزایش قیمت دارند. شما می‌توانید پرداخت بدهی خود را از طریق راهور ۱۲۰ انجام دهید.

سامانه آیتول، مقایسه و خرید بیمه‌ شخص ثالث موتور سیکلت با بهترین قیمت

شما کاربران با استفاده از سامانه خودروی من آیتول می‌توانید استعلام بیمه خود را انجام دهید و در صورت سررسید تاریخ نسبت به تهیه بیمه‌نامه یا تمدید آن اقدام کنید. از مزایای دیگر سامانه آیتول، امکان مقایسه انواع بیمه‌نامه و ایجاد فیلتر میزان پوشش‌دهی خسارات و همچنین خدمات متعددی چون پرداخت خلافی و عوارض ماشین، تعویض پلاک و معاینه فنی غیرحضوری و هر سرویس‌ دیگری که در رابطه با خودرو است اشاره کرد. شما عزیزان می‌توانید سؤال‌های خود را از طریق شماره تلفن  ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ با کارشناسان پشتیبانی این مجموعه در میان بگذارید.