بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث دو بیمه هستند که وجود آن‌ها برای اتومبیل ضرورت دارد. این بیمه‌ها با اطلاعات خودرو و مالک ثبت می‌شوند و همه فرایند پرداختی، قانونی و دریافت خسارت تنها با احراز هویت مالک اصلی اتومبیل اتفاق می‌افتد. به همین دلیل هنگام فروش خودرو، انتقال بیمه به مالک جدید یکی از مهم‌ترین فرایندهایی است که باید در جریان معامله صورت گیرد. اما وقتی صحبت از انتقال بیمه به میان می‌آید، انتقال به افراد جدید بیش از همه موارد دیگر انتقال بیمه مطرح می‌شود. در حالیکه گاهی به دلایل مختلف، لازم است شرکت بیمه را تغییر دهید. در حقیقت به دنبال راهی برای انتقال بیمه شخص ثالث از یک شرکت بیمه به دیگری هستید. اگر شما نیز این دغدغه را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه نکاتی کاربردی برای تغییر شرکت بیمه به شما خواهیم گفت.

آیا امکان انتقال بیمه از یک شرکت به شرکت دیگر وجود دارد؟

بیمه شخص ثالث یکی از بیمه‌های اجباری خودرو است و خرید آن برای همه ضرورت دارد. اما مانند همه موارد حقوقی دیگر، تا هنگامی که از یک بیمه خرید انجام نداده‌اید، از جزئیات آن اطلاع کافی پیدا نخواهید کرد. برای مثال ممکن است تنها بر اساس تعاریف اطرافیان و بدون آگاهی از قیمت بیمه شخص ثالث، آن را از شرکتی خریداری کنید و پس از مدتی متوجه شوید که مزایا و بندهای قرارداد متناسب با شرایط شما نیست.

همچنین ممکن است مدتی پس از خرید متوجه شوید که قیمت بیمه ماشین و شرایط پرداخت آن در بیمه‌های مختلف متفاوت است. به این دلایل قانونی به نام تغییر بیمه دربندهای حقوقی ایجاد شد. در حقیقت این بند یکی از موارد انتقال بیمه شخص ثالث است. با توجه به این بند قانونی، هر زمان که بخواهید امکان انتقال بیمه از شرکت مورد نظر به شرکت دلخواه را خواهید داشت.

انتقال بیمه خودرو به شرکت بیمه دیگر

آیا هنگام تغییر شرکت بیمه، تخفیف‌های شخص ثالث از بین می‌رود؟

بسیاری از افراد بدون آگاهی و شناخت دقیق از یک شرکت و تنها به مدتی مشخص از یک شرکت بیمه خرید می‌کنند. در حقیقت تا زمانی که قرارداد بیمه را امضا نکنید و وارد فرایندهای پرداخت و حمایت آن نشوید، از مزایا و معایب شرکت بیمه مطلع نخواهید بود.

فراموش نکنید که خرید بیمه شخص ثالث اجباری است. اما انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه‌ای کاملا تحت اختیار شماست و باید به خواست و سلیقه شما اتفاق بیفتد. بنابراین با توجه به قوانین وضع شده در این مورد، انتقال بیمه شخص ثالث بدون کسر تخفیف و درست به میزانی که در یک شرکت بیمه به آن دسترسی داشته‌اید، به شرکت دیگر منتقل می‌شود.

اگر برای تمدید بیمه در یک شرکت جدید مراجعه حضوری نداشته باشید نیز می‌توانید با ارائه مدارکی سوابق بیمه خود را به شرکت جدید منتقل کنید. خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث بیمه ایران پیشنهاد ما برای خرید از یک شرکت معتبر بیمه است.

مراحل انتقال بیمه به شرکت دیگر

مدارک لازم برای انتقال شرکت بیمه چیست؟

اگرچه این روزها اغلب سوابق حقوقی به صورت سیستمی قابل جابجایی و انتقال است، اما برای تشکیل پرونده در شرکت بیمه جدید باید مدارکی را ارائه دهید. این مدارک ممکن است در شرکت‌های بیمه مختلف، لیستی متفاوت داشته باشد. اما مهم‌ترین اسنادی که باید برای تشکیل پرونده جدید ارائه دهید، اصل و کپی سند خودرو، کپی بیمه نامه ثالث قدیم و مدارک شناسایی مالک خودرو است. در آیتول می‌توانید خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث البرز یا دیگر بیمه‌های محبوب را به سادگی چند کلیک تجربه کنید.

برای شروع انتقال ابتدا باید قرارداد بیمه قبلی را فسخ کنید و با دریافت نامه انتقال، مزایا، تخفیفات و سوابق خود را به شرکت بیمه جدید منتقل کنید.

کدام شرکت بیمه برای خرید بیمه شخص ثالث معتبرتر است؟

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد هنگام خرید بیمه خودرو انجام می‌دهند، عدم آگاهی از جزئیات بیمه نامه است. بهترین شرکت بیمه برای خرید بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای است که شرایط منصفانه و کاربردی داشته باشد. این شرایط شامل توانگری مالی شرکت، سقف پوشش، نحوه پرداخت خسارت، تعداد شعب، میزان پاسخگویی و مشتری مداری، قرارداد بیمه‌ای شفاف، قیمت مناسب و منصفانه و میزان تخفیف قابل قبول است.

به همین دلیل قبل از اینکه برای خرید بیمه شخص ثالث اقساطی اقدام کنید، بهتر است نظر مشتریان چند شرکت مورد نظر را بخوانید و به خوبی از مزیت‌ها و معایب هر شرکت آگاه شوید. در این صورت بعد از خرید، نیازی به انتقال بیمه شخص ثالث به شرکت دیگر پیدا نخواهید کرد.

بهترین شرکت بیمه شخص ثالث

تمدید بیمه شخص ثالث در چند دقیقه!

از آنجایی که بیمه شخص ثالث یک بیمه ضروری است، باید برای تمدید آن به موقع اقدام کنید تا جریمه‌ای متوجه شما نشود. ما در آیتول با امکان خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث از بهترین شرکت‌های بیمه در کنار شما هستیم. کافیست شرکت بیمه مورد نظر را انتخاب و فرایند تمدید را در چند دقیقه طی کنید. علاوه بر خرید بیمه، می‌توانید با کمک سامانه استعلام خلافی آیتول، میزان خلافی خودرو را ببینید و به صورت آنلاین تسویه حساب کنید. اگر در این زمینه‌ها به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.