شرکت ایران خودرو (IKCO) یکی از شرکت‌های بزرگ تولید کننده‌ی خودرو در ایران و همچنین خاورمیانه بوده و این کمپانی، وسایل نقلیه را برای مصارف داخلی و صادرات به تولید می‌رساند.

شرکت ایران خودرو در کنار این تولیدات، به ارائه خدماتی چون کارت طلایی خودرو می‌پردازد که برای محصولات خود در نظر گرفته است. این کارت مزایای بسیار زیادی را برای ماشین و مالک آن دارد. برای اطلاعات بیشتر از مزایای این کارت و چگونگی استفاده از آن در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کارت طلایی مجموعه‌ای از خدمات پوششی، جانبی و سرویس‌دهی را ارائه می‌دهد که شامل موارد زیر است:

  • حمل رایگان خودرو
  • پوشش حوادث طبیعی
  • اطلاع‌رسانی و مشاوره فنی
  • انجام تعمیرات فنی در محل
  • پوشش زیان در سرقت جزیی
  • پاسخگویی و راهنمایی تلفنی
  • انتقال رایگان سرنشینان ماشین
  • خدمات امدادی به‌صورت شبانه‌روزی
  • انجام سرویس ادواری رایگان در محل
  • تعویض رایگان لاستیک براساس کارکرد
  • انجام بازدیدهای تابستانی و زمستانی در محل

چند نوع کارت طلایی داریم؟

کارت‌های ایران خودرو شامل یک ستاره تا چهار ستاره می‌شوند.

هر چه تعداد این ستاره‌ها بیشتر باشد، شامل خدمات و پوشش‌های بیشتری می‌شود. هزینه کارت طلایی در خودرو صفر و کارکرده نیز متفاوت است. کارت طلایی به ماشین‌های خیلی قدیمی داده نمی‌شود. اگر سن ماشین شما کمتر از ده سال باشد، می‌توانید از خدمات این کارت استفاده کنید. در اینجا به خدمات هر کدام از کارت‌ها به‌صورت جداگانه می‌پردازیم.

این نکته را نیز بدانید که شرکت سایپا نیز کارت نارنجی سایپا را برای خودروهای د خودارد که اخیرا به عنوان کارت طلایی این شرکت شناخته می‌شود و درصورت داشتن اتومبیل‌های شرکت سایپا می‌توانید اقدام به تهیه آن کنید.

انواع کارت طلایی خودرو

کارت طلایی یک ستاره

خدمات کارت ایران خودروی یک ستاره شامل جبران خسارت در صورت بروز بلایای طبیعی مثل زلزله، سیل، آتش‌فشان، صاعقه و تگرگ بوده. همچنین در صورت شکستن شیشه هم خسارت وارده جبران خواهد شد.

اگر یک ستاره به دو ستاره تبدیل شود، سرویس‌های دوره‌ای تا ۲۵۰۰۰ کیلومتر به همراه پوشش کلیه تعمیرات مورد نیاز اضافه خواهد شد.

کارت طلایی دو ستاره

این کارت تمامی خدمات کارت طلایی یک ستاره را شامل می‌شود. همچنین خدمات تعمیر کامل موتور، جلوبندی، دیسک، صفحه خودرو و تعویض رایگان روغن هر ۱۰ هزار کیلومتر تا ۲۵ هزار کیلومتر پیمایش خودرو (برای خودروهای با موتور TU5 هر ۲۰ هزار کیلومتر) را ارائه می‌دهد.

اگر دو ستاره به سه ستاره تبدیل شود، سرویس‌های دوره‌ای تا سقف چهل هزار کیلومتر اضافه شده و همچنین سرویس‌های دوره‌ای مثل لنت، شمع و فیلتر بنزین در کیلومترهای معین تعویض خواهد شد.

کارت طلایی سه ستاره

این کارت تمامی خدمات کارت طلایی دو ستاره را شامل شده. همچنین تعویض رایگان شمع و لنت ترمز، روغن، فیلتر روغن، فیلتر سوخت و فیلتر هوا به ازای هر ۲۰ هزار کیلومتر انجام خواهد شد. سرویس دوره‌ای تا پیمایش ۴۰ هزار کیلومتر نیز انجام می‌شود.

اگر خودرو به علت نقص فنی در این نوع کارت طلایی متوقف شود، روزانه مبلغ ۲۰ هزار تومان برای هزینه خواب ماشین به مالک آن تعلق می‌گیرد.

اگر سه ستاره به چهار ستاره تبدیل شود، سقف سرویس‌های دوره‌ای تا ۶۰ هزار کیلومتر اضافه خواهد شد و بعد از پیمایش ۶۰ هزار کیلومتر در یک دوره، چهار حلقه لاستیک نیز تعویض می‌شود.

کارت طلایی چهار ستاره

کارت طلایی چهار ستاره، تمامی خدمات کارت سه ستاره را دارد و خدمات دیگر آن شامل سرویس تعویض تسمه تایمینگ و تسمه دینام می‌شود.

اگر در طول یک سال اعتبار این نوع کارت طلایی، ماشین شما بیش از ۶۰ هزار کیلومتر حرکت کند، لاستیک‌های خودرو هم قابل تعویض خواهند بود.

تا پیمودن ۶۰ هزار کیلومتر، سرویس‌های دوره‌ای انجام می‌شود. در کارت چهار ستاره، روزانه ۴۰ هزار تومان بابت خواب ماشین به مالک تعلق خواهد گرفت.

انواع کارت طلایی خودرو

خدمات متعدد کارت طلایی

اکثر محصولات ایران خودرو از موقعی که تحویل داده می‌شوند، تا مدت زمان یک سال مزایای کارت شرکت ایران خودرو را به همراه خود دارند. شما می‌توانید برای خرید این کارت به سایت رسمی امداد خودروی ایران مراجعه کنید. خدمات متنوع کارت طلایی شامل تعویض خودرو و تعمیرات آن، تصادفات و حوادث و همچنین سرویس دوره‌ای هستند.

تعویض خودرو

اگر هزینه‌های تعمیر قطعات ماشین، به آن صورت باشد که کارشناس مربوطه امکان بازسازی را در آن نبیند، همچنین قطعات آسیب ‌دیده‌ی خودرو از مرز ۶۰ درصد نسبت به قیمت ماشین قبل از بروز خسارت رد شود، کارت طلایی ایران خودرو تعویض ماشین را برای مشتریان خود امکان‌پذیر خواهد کرد. قبل از خرید کارت طلایی این نکته را بدانید که خرید و یا تمدید بیمه شخص ثالث بسیار مهم و ضروری است.

  تعمیرات خودرو

گاهی اتفاق می‌افتد که برای شما مشکلی در جاده پیش آمده و باعث نقص فنی در ماشین شما می‌شود. نقص فنی در خودرو بسیار خطرناک بوده و یکی از عوامل ایجاد تصادفات جاده‌ای است، پس حتما باید بیمه شخص ثالث خودرو را از قبل خریداری کرده باشید. این نکته هم یادآور شویم که مبلغ بیمه شخص ثالث پراید و هر ماشین دیگری نسبت به مدل و سال ساخت آن تعیین می‌شود. به‌صورت کلی مشکلات فنی سبب عدم حرکت در خودرو می‌شود و در این حالت اگر شما دارای کارت طلایی باشید، می‌توانید از اشتراک امداد سیار استفاده کنید و ماشین خود را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه انتقال دهید. بعضی از این خدماتی که برای تعمیرات در دسترس بوده و می‌توانید استفاده کنید شامل این موارد هستند:

  • دینام
  • انژکتور
  • رادیاتور
  • تعویض باتری
  • تعمیرات مربوط به سیستم ترمز
  • تعمیرات مربوط به سیستم خنک‌ کننده
  • قفل و تعمیرات مربوط به تزئینات خودرو
  • انجام تعمیرات مربوط به سیستم سوخت ‏‌رسانی
  • انجام تعمیرات مربوط به سیستم برق و الکترونیک
  • برخی تعمیرات مربوط به سیستم کلاچ (به جز دیسک و صفحه کلاچ)

خرید آنلاین بیمه بدنه

تصادفات و حوادث

وقتی که با خودرویی در جاده تصادف کرده و یا اجسام و اشیا جلوی راه شما را می‌گیرند، می‌توانید تصادف و یا خسارت را با کارت طلایی جبران کرده و برای پیگیری آن به نیروی انتظامی یا مراجع قضایی مراجعه کنید. البته قبل از تهیه کارت طلایی، خرید بیمه شخص ثالث برای خودرو اجباری بوده و برای جبران خسارت در تصادفات ضروری است. همچنین شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود از بیمه شخص ثالث قسطی استفاده کنید.

سرویس دوره‌ای

زمانی که کارت دو ستاره یا بالاتر را داشته باشید، می‌توانید از سرویس‌های رایگان دوره‌ای یا فصلی (تابستان و زمستان) طبق کیلومتری که در تعهدنامه درج شده، استفاده کنید.

فقط محصولات ایران خودرو امکان استفاده از کارت طلایی را دارند؟

خیر، برخی از خودروهای شرکت‌های پارس خودرو، سایپا، کرمان موتور و زامیاد نیز می‌توانند کارت طلایی ایران خودرو را بخرند و از خدمات آن استفاده کنند، اما خدمات محدودتر خواهند بود و شامل امداد سیار رایگان و راه‌اندازی تلفنی و مشاوره فنی می‌شود.

تفاوت بیمه بدنه با کارت طلایی

یکی از تفاوت‌های بیمه بدنه و کارت طلایی در قیمت آنهاست. قیمت بیمه بدنه تحت تاثیر عوامل مختلفی چون نوع خودرو، کاربری، سال ساخت، ارزش روز ماشین و پوشش‌های اضافی آن است. مهم‌ترین عامل در نرخ بیمه بدنه هم ارزش ماشین بوده. همچنین پوشش‌های انتخابی نقش زیادی در نرخ بیمه بدنه خواهند داشت. هر چه پوشش‌های بیشتری انتخاب شود، با توجه به آن قیمت بیمه بدنه هم افزایش پیدا می‌کند. تخفیفات عدم خسارت هم در کاهش قیمت بیمه بدنه نقش خواهند داشت. اگر بخواهیم کارت طلایی را با بیمه بدنه مقایسه کنیم، بیمه بدنه مقرون به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر است. در بیمه بدنه امکان دریافت خسارت از شرکت بیمه وجود دارد ولی در کارت طلایی چنین امکانی نداریم. همچنین تخفیفات بیمه بدنه به خودروی دیگر قابل انتقال است، اما در کارت طلایی این امکان فراهم نیست.

باید بگوییم که میزان خدمات کارت طلایی نسبت به بیمه بدنه بیشتر است، که می‌توان به حمل رایگان ماشین در صورت خراب شدن و نیاز به تعمیر، سرویس و تعمیرات دوره‌ای، طرح نوسوار و یا همان تعویض ماشین در صورت بالاتر بودن میزان خسارت بیش از ۶۰% اشاره کرد.

در کارت طلایی شما حق انتخابی برای تعمیرگاه در صورت خرابی خودرو نخواهید داشت و فقط باید در نمایندگی‌های ایران خودرو، ماشین خود را برای تعمیر ببرید.

برای خرید بیمه بدنه می‌توانید به‌صورت حضوری و یا اینترنتی اقدام کنید، اما برای خرید کارت طلایی باید حتما به نمایندگی‌های شرکت ایران خودرو به‌صورت حضوری مراجعه کنید. همچنین شما برای استعلام بیمه خودرو با کد ملی می‌توانید به سامانه سنهاب، متعلق به جمهوری اسلامی ایران مراجعه کرده و از وضعیت بیمه خود مطلع شوید.

سرویس‌های دوره‌ای برای دارندگان کارت طلایی خودرو

کارت طلایی یا بیمه بدنه؛ مساله این است!

کارت طلایی و بیمه بدنه هر کدام خدمات متنوعی را برای جبران خسارت در خودرو پوشش می‌دهند. شما می‌توانید با توجه به خدمات و مزیت‌هایی که برایتان ارجحیت دارد، انتخاب کنید. این معیارها می‌توانند شامل عواملی چون قیمت، پوشش، شرایط خرید، سرویس‌های دوره‌ای، خدمات در محل و… باشند.

اگر مواردی مثل سرویس دوره‌ای، خدمات در محل و امداد تلفنی برایتان مهم است و محدودیتی در قدرت خرید ندارید، کارت طلایی ایران خودرو می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اما اگر قیمت، سهولت و شرایط خرید و پوشش‌‌های مناسب خسارت برایتان ارجحیت دارد، می‌توانید خرید بیمه بدنه را انتخاب کنید.

شما برای خرید بیمه بدنه می‌توانید به وبسایت و یا اپلیکیشن آیتول مراجعه کنید. ابتدا اطلاعات مشخص ‌شده را وارد کرده و پس از آن با مقایسه قیمت‌ها باهم، بیمه بدنه را از بهترین شرکت‌های بیمه‌ای دریافت و نسبت به خرید یا تمدید بیمه‌ بدنه خود اقدام کنید.