حوادث رانندگی و تصادفات جاده‌ای جزء جدانشدنی در رانندگی هستند و راهی برای در امان ماندن از آن‌ها وجود ندارد. اما برخی خدمات مانند بیمه بدنه و کارت طلایی، هزینه خسارات احتمالی را پرداخت می‌کنند. سوال «کارت طلایی بهتره یا بیمه بدنه؟» یکی از مواردی است که بسیاری از رانندگان را درگیر می‌کند. اما آیا پاسخ مناسب آن را می‌دانید؟ برای مقایسه این دو خدمت و آشنایی با مزایا و معایب هر کدام، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بیمه بدنه خودرو چیست؟؛ مزایای تمدید بیمه بدنه

پوشش خسارت‌های خودرو توسط بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند. خساراتی که همه شرکت‌های بیمه در بیمه بدنه خودرو پوشش می‌دهند، در دسته خسارات اصلی جای دارند:

  • سقوط و واژگونی خودرو
  • سرقت خودرو
  • تا ۵۰ درصد جبران خسارات لاستیک و باتری خودرو
  • آتش‌سوزی و صاعقه
  • انفجار ماشین
  • برخورد خودرو با جسم ثابت یا متحرک

اگر ماشین شما در حین نجات از محل حادثه یا در زمان انتقال دچار آسیب شود نیز امکان دریافت کلیه هزینه‌های وارده از بیمه بدنه وجود دارد.

خسارات فرعی که بیمه بدنه ماشین ساپورت می‌کند، شامل آسیب‌های ناشی از بلاهای طبیعی، سرقت لوازم جزئی خودرو، خسارات شکستن شیشه، آسیب‌های ایجاد شده در اثر کشیده شدن اجسام تیز به بدنه ماشین و جبران زیان ناشی از کاهش ارزش خودرو در اثر تصادف است.

استعلام و خرید بیمه بدنه آیتول

کارت طلایی ایران خودرو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای پاسخ به سوال «کارت طلایی بهتره یا بیمه بدنه؟» به بررسی کارت طلایی می‌پردازیم. این کارت یکی از خدماتی است که ایران ‌خودرو فقط به ماشین‌های تولیدی خود ارائه می‌دهد. کارت طلایی کلیه هزینه‌های خسارات سرقت و خرابی خودرو را پرداخت می‌کند. اما فقط برخی از دارندگان ماشین‌های ایران‌خودرو در کنار بهره‌مندی از  تخفیفات بیمه شخص ثالث، قادر به استفاده از خدمات کارت طلایی خودرو به‌جای بیمه بدنه نیز هستند.

کارت‌های طلایی به چند دسته متعدد تقسیم می‌شوند:

  • کارت طلایی ۱ ستاره: هزینه خسارات بلایای طبیعی و شکستن شیشه ماشین را پرداخت می‌کند.
  • کارت طلایی ۲ ستاره: پوشش هزینه‌های تعمیر موتور، جلوبندی و دیسک و صفحه خودرو، تعویض سالانه باتری و تعویض روغن هر ۱۰ هزار تا ۲۵ هزار کیلومتر مسافت طی شده خودرو.
  • کارت طلایی ۳ ستاره: در کنار کلیه پوشش‌های کارت طلایی ۲ ستاره، هزینه تعویض لنت ترمز، روغن، شمع، فیلتر هوا و روغن و فیلتر سوخت را به ازای هر ۲۰ هزار کیلومتر پیمایش پرداخت می‌کند.
  • کارت طلایی ۴ ستاره: علاوه‌بر خدمات کارت طلایی ۳ ستاره، هزینه‌های تعویض تسمه تایم و دینام خودرو را پرداخت می‌کند.
  • کارت الماس: در این کارت علاوه‌بر کلیه خدمات نام‌برده در موارد قبلی، هزینه سرویس کولر و بخاری و تعمیر برف پاک‌کن‌ها نیز پرداخت می‌شود.
  • کارت طلایی سال: خدمات این کارت به‌صورت مشترک در سایر کارت‌های طلایی وجود دارد.

خدمات و پوشش‌های هریک از این کارت‌ها متفاوت است. این نکته را فراموش نکنید که کارت طلایی سال کمترین و کارت الماس بیشترین خدمات را به کاربران ارائه می‌دهد. در حال حاضر فقط دارندگان خودروهای دنا، سوزوکی، سمند سورن ELX و تندر ۹۰ اتوماتیک می‌توانند از خدمات کارت الماس استفاده کنند.

قیمت کارت طلایی در برابر خدمات آن ارزش دارد؟

در ادامه بررسی مزیت‌های بیمه بدنه در برابر کارت طلایی خودرو باید نکته قابل توجهی را مدنظر قرار دهیم. با وجود خدماتی که در هر کارت طلایی ارائه می‌شود، نباید فراموش کنید که فقط رانندگان خودروهای شرکت ایران‌خودرو قادر به بهره‌مندی از آن‌ها هستند. حتی ماشین‌های مدل پایین‌تر این شرکت نیز باید به فکر تمدید بیمه شخص ثالث و انجام بیمه بدنه باشند.

کارت طلایی برای ایران خودرو

کارت طلایی بهتره یا بیمه بدنه؟؛ مقایسه کارت طلایی و بیمه بدنه

بیشتر افراد برای انتخاب خدمات بیمه‌ای مخصوص ماشین، به قیمت آن‌ها توجه می‌کنند. برآورد هزینه کارت طلایی پس از کارشناسی خودرو انجام می‌گیرد؛ در صورتی‌که استعلام بیمه خودرو با کد ملی نیز امکان‌پذیر است. با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که خدمات بیمه بدنه شرکت‌های مختلف، ارزان‌تر از کارت‌های طلایی هستند. رانندگان ماشین‌هایی به‌جز شرکت ایران‌خودرو، اتومبیل‌های مدل پایین شرکت ایران‌خودرو و کسانی که بودجه کمتری برای بیمه خودرو دارند، خدمات بیمه بدنه را ترجیح می‌دهند.

مزایای بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی؛ بیمه بدنه ماشین مدل پایین

در ادامه پاسخ به سوال «کارت طلایی بهتره یا بیمه بدنه؟» بهتر است با مزایای بیمه بدنه آشنا شویم. همان‌طور که مزایای بیمه شخص ثالث قسطی برای کاربران بسیار جذاب است، بیمه بدنه هم امتیازات ویژه‌ای دارد:

  1. بیمه بدنه برای کلیه خودروها انجام می‌شود، اما کارت طلایی فقط مخصوص ماشین‌های ایران‌خودرو است.
  2. بیمه بدنه برای ماشین‌های قدیمی نیز صادر می‌شود، اما برای بهره‌مندی از خدمات کارت طلایی باید ماشین شما بعد از سال ۸۶ تولید شده باشد.
  3. بیمه بدنه هزینه خسارات را به‌صورت نقدی به شما پرداخت می‌کند و محدودیتی در تعمیر خودرو وجود ندارد.
  4. خسارات فرعی بیمه بدنه متنوع است و در مواردی از شخص راننده نیز محافظت می‌کند.
  5. بیمه بدنه و تخفیف‌های آن قابل انتقال است، در صورتی‌که در کارت طلایی چنین ویژگی وجود ندارد.
  6. برای استعلام قیمت کارت طلایی نیاز به بررسی کارشناس است؛ اما در بیمه بدنه این کار با ارائه اطلاعات کلی انجام می‌گیرد.

فراموش نکنید که هزینه پرداخت شده در بیمه بدنه بسیار پایین‌تر از کارت طلایی است. اگر یک خودروی خاصی را در نظر بگیریم، مبلغ پرداختی برای کارت طلایی آن بسیار بیشتر از بیمه بدنه‌اش خواهد بود.

مزایای بیمه بدنه در مقایسه با کارت طلایی

تفاوت خرید کارت طلایی و بیمه بدنه

در ادامه بررسی کارت طلایی بهتره یا بیمه بدنه؛ باید نحوه خرید و چگونگی بهره‌مندی از خدمات این دو را مقایسه کنیم. به‌طور مثال، برای اطلاع از مبلغ بیمه شخص ثالث پراید می‌توان به‌سادگی به سایت آیتول مراجعه کرده و آن را به‌صورت آنلاین تمدید کنید. بیمه بدنه نیز به دو صورت حضوری و غیرحضوری قابل خرید است.

در روش خرید حضوری بیمه بدنه؛ به یکی از نمایندگی‌های شرکت بیمه خود مراجعه کنید. پس از ارائه مدارک و اطلاعات شخصی مورد نیاز، بیمه بدنه شما انجام خواهد شد. برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های رفت و آمد، بهتر است از سایت آیتول کمک بگیرید و به‌صورت آنلاین و غیر حضوری برای انجام بیمه بدنه ماشین اقدام کنید.

خرید کارت طلایی ماشین فقط به‌صورت حضوری و با مراجعه به یکی از شعب فروش قابل انجام است. با ارائه شماره شاسی ماشین و درخواست کارت طلایی، یکی از کارشناسان ایران‌خودرو برای بررسی اتومبیل شما اعزام می‌شود. چنانچه اشکالی در ماشین شما وجود نداشته باشد، کارت طلایی خودروی شما صادر خواهد شد.

آیتول بهترین ارائه‌دهنده بیمه بدنه در کشور

در این مقاله درباره کارت طلایی بهتره یا بیمه بدنه صحبت کردیم و مزایای هر کدام را شرح دادیم. اکنون با دانستن تفاوت‌های بیمه بدنه و محدودیت‌های موجود در کارت طلایی خودرو، بهترین انتخاب و گزینه شما استفاده از خدمات بیمه بدنه است.

آیتول یکی از معتبرترین سایت‌هایی است که خدمات مربوط به بیمه ماشین نظیر بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و خدماتی از این قبیل به کاربران ارائه می‌دهد. پرداخت عوارض ماشین، تعویض پلاک غیر حضوری، انجام معاینه فنی غیرحضوری، استعلام و پرداخت خلافی و بیمه بدنه خودرو صفر توسط itoll قابل انجام است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات گسترده آیتول کافی است با شماره ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ گرفته و با کارشناسان ما گفتگو کنید.