محدودیت های شهرهای زرد و آبی

طبق اعلام ستاد کرونا تردد بین شهری در مناطق زرد و آبی آزاد شده و از این پس شهروندان ساکن این شهرها می‌توانند بدون ارائه برگه تردد، عبور و مرور کنند اما همچنان تردد شبانه که از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح می‌باشد در این شهرها ممنوع است.

وضعیت تهران از ۲۰ دی‌ماه زرد است و اگر همشهریان تهرانی بخواهند از تهران به ۲۱۲ شهرهای زرد بروند نیازی به برگه تردد بین شهری نیست؛ اما ورود به ۲۹ شهر نارنجی و قرمز برای پلاک‌های غیر بومی ممنوع است.

 وضعیت آبی کرونا چیست؟

از روز شنبه ۲۰ دی‌ماه برخی شهرستان‌های کشور در وضعیت آبی قرار گرفتند، وضعیتی که با اعلام برنامه ماسک به عنوان وضعیت کم خطر شناخته می‌شود.

با توجه به اینکه در رنگ بندی جدید شهرستان‌های کشور وضعیت سفید تعریف نشده است می‌توان وضعیت آبی را جایگزین وضعیت سفید دانست با این تفاوت که تا اطلاع بعدی ستاد ملی کرونا محدودیت شهر‌های زرد در شهر‌های آبی نیز اعمال می‌شود.

طبق اعلام سامانه ماسک آمار مبتلایان در این شهرستان‌ها کمتر از شهرستان‌های زرد است و باید منتظر اعلام نحوه اجرای محدودیت‌ها توسط ستاد ملی کرونا بود.

محدودیت‌های شهرهای قرمز و نارنجی

ورود خودرو با پلاک‌های غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است؛ همچنین ورود پلاک‌های بومی شهرهای قرمز و نارنجی به شهرهای دیگر ممنوع و تا زمانی که وضعیت شهرهای قرمز و نارنجی به وضعیت عادی برگردد، شرایط به همین منوال است.

دریافت مجوز تردد بین شهری و آدرس سایت ثبت نام مجوز سفر

برای دریافت مجوز تردد بین شهری می‌توانید با ورود به سایت www.moi.ir/taradod در روزهای شنبه الی چهارشنبه و در بازه زمانی ۱۴ الی ۱۸ به منظور ثبت نام و اخذ مجوز تردد بین شهری اقدام نمایید. درخواست تردد، با مستندات ارائه شده توسط کارشناسان فرمانداری تهران بررسی شده و در قسمت پیگیری درخواست قابل مشاهده است که در مدت حداقل ۲۴ ساعت به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

سفرهایی که به دلایل پزشکی، قضایی، کشاورزی یا اقتصادی باشد، اولویت بالاتری برای دریافت مجوز دارند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز شامل کارت خودرو، سند محل سکونت یا اجاره نامه، گواهی محل کار و یکی از قبوض خدماتی است.


تصویر از ایرنا – عکاس : سید مصلح پیرخضرانیان