مهلت پرداخت اینترنتی تا کمی قبل به این صورت بود که اگر در جاده تردد می‌کردید و عوارض خود را نمی‌پرداختید، برای شما یک پیامک یادآوری از طرف پلیس می‌آمد و در صورت بی‌توجهی به آن تا ۲۴ ساعت پس از آن پیامک دوم ارسال می‌شد و در صورت اهمیت ندادن دوباره ۴۸ ساعت بعد از آن پیامک سوم را دریافت می‌کردید! و در نهایت اگر مالک ماشین پس از دریافت هیچ کدام از این هشدارها اقدام به پرداخت نمی‌کرد، مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه عدم پرداخت عوارض به مبلغ اصلی عوارض او اضافه می‌شد. اما به دلیل مشکلاتی که ناشی از تسویه وجود داشت و همچنین درخواست مردم، مهلت پرداخت عوارض آزادراه یک هفته بیشتر شد تا کمتر نگرانی بابت آن وجود داشته باشد و شهروندان بتوانند سر فرصت و با خیال آسوده نسبت به پرداخت اقدام کنند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در این رابطه بیشتر بدانید.

مشاهده جزئیات تردد در آزادراه‌ها و سوابق پرداخت

ساده‌ترین مسیر برای استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی

این روزها با الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی و همچنین منظور شدن هزینه‌های ورود به طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا به عنوان عوارض مربوطه در شهرداری تهران، سامانه آیتول با در اختیار گذاشتن ساده‌ترین مسیر در جهت استعلام و پرداخت عوارضی‌های مربوطه گام برداشت، اما موضوع مهمی که همواره دغدغه عموم کابران است، اطلاع از جزئیات بیشتر از مسیرهای تردد عوارضی و همچنین لیست پرداخت‌های قبلی خود بوده تا نسبت به بررسی تردد و پرداخت‎ها اقدام کنند. یکی از دغدغه‌هایی که رانندگان پس از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزادراه‌ها با آن مواجه شده بودند، نبود امکان مشاهده جزئیات عوارض آزادراهی بود که در حال حاضر در وبسایت آیتول قابل مشاهده و پرداخت است. شما همچنین می‌توانید قیمت عوارضی تهران شمال را در سایت آیتول ببینید و استعلام و پرداخت را از این طریق انجام دهید.

ساده‌ترین مسیر برای استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی

مشاهده جزئیات و پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی

برای آنکه جزئیات عوارض آزادراهی خودروی خود را به‌صورت اینترنتی ببینید، کافی‌ست تا وارد سایت itoll.ir شوید، در قسمت عوارض آزادراهی (آنی‌رو)، با وارد کردن پلاک خود می‌توانید عوارض خود را مشاهده و پرداخت کنید.

شما با آیتول می‌توانید پرداخت بدون توقف را تجربه کنید! و بسیار سریع و راحت نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی، جاده و اتوبان اقدام کنید. همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، در قانون جدید فرصت دارید تا عوارض آزادراه را تا یک هفته بپردازید. این نکته هم در نظر داشته باشید که اگر پرداخت جریمه عوارضی بیش از یک هفته طول بکشد، مشمول جریمه خواهید شد. با خدمات عوارض آزادراه آنی‌رو در سامانه خودروی من، شما بدون نگرانی بابت دیرکرد پرداخت عوارضی می‌توانید از استعلام خلافی و پرداخت در لحظه عوارض برخوردار شوید. تنها کافی‌ست تا در مرحله اول اطلاعات خودروی خود را وارد کنید تا فرایند استعلام عوارضی خودرو آغاز شود، سپس در کمتر از ۳ دقیقه پرداخت بدون توقف و آنی را تجربه خواهید کرد!

استعلام و مشاهده جزئیات عوارض آزادراهی در آیتول

جریمه پرداخت نکردن عوارض آزادراهی چقدر است؟

هر خودرو در حین تردد و یا قبل و بعد از آن می‌تواند به صورت الکترونیکی عوارض ماشین خود را بپردازد و همانطور که گفته شد، شما حداکثر تا یک هفته برای پرداخت مهلت دارید و در صورت نپرداختن آن بعد از این دوره زمانی جریمه خواهید شد. این نکته را هم بدانید که در راهور ۱۲۰ خلافی خودرو و جریمه‌های شما نیز قابل مشاهده و پرداخت است. این جریمه با توجه به نوع وسیله نقلیه از ۴۰۰,۰۰۰ تا ۹۰۰,۰۰۰ ریال تعیین می‌شود که در جدول زیر هزینه هر وسیله نقلیه را به طور مجزا نشان دادیم:

وسیله نقلیه مبلغ جریمه
خودرو سواری ۴۰۰,۰۰۰ ریال
وانت ۴۰۰,۰۰۰ ریال
مینی بوس ۴۰۰,۰۰۰ ریال
کامیونت ۴۰۰,۰۰۰ ریال
کامیون دو محور ۵۰۰,۰۰۰ ریال
اتوبوس ۵۰۰,۰۰۰ ریال
کامیون سه محور ۹۰۰,۰۰۰ ریال
تریلی ۹۰۰,۰۰۰ ریال
نفتکش ۹۰۰,۰۰۰ ریال

سامانه خودروی من آیتول؛ یک همراه عالی برای تمام وسایل نقلیه

در این مقاله درمورد جزئیات تردد در آزادراه‌ها به‌صورت اینترنتی صحبت کردیم. اگر خودرو دارید بهتر است سریع‌ترین و بهترین را ه را برای پرداخت آن انتخاب کنید. شما با استفاده از اپلیکیشن یا سایت آیتول می‌توانید به‌راحتی این کارها را انجام دهید.

آیتول، یک سامانه جامع خودرویی آنلاین است که تسهیلات زیادی را در اختیار دارندگان وسایل نقلیه قرار می‌دهد. کلیه امور مربوط به پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو، خرید یا تمدید بیمه ثالث و بدنه، استعلام و پرداخت عوارض و خلافی و هرآنچه که به خودرو مربوط است را می‌توانید در آیتول انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر با شماره۸۹۵۱۸۰۱۰-۰۲۱در بخش پشتیبانی در تماس باشید.