استعلام آنلاین جریمه معاینه فنی خودرو

معاینه فنی چیتگر یکی از بهترین مراکز معاینه فنی در تهران است، که به دلیل قرارگیری در موقعیت مکانی مناسب و سرعت بالا در انجام فرایند معاینه فنی و تعویض پلاک، محبوبیت زیادی دارد. اگر قصد مراجعه به این مرکز معاینه فنی در شهر تهران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از مراجعه، مقاله زیر را مطالعه کنید. تا انتهای این مطلب همراه آیتول باشید، تا علاوه بر معرفی این مرکز و شرایط استفاده از خدمات آن با نحوه دریافت نوبت به‌صورت آنلاین و اطلاعات ضروری همچون ساعت کاری و آدرس مرکز معاینه فنی چیتگر آشنا شوید.

آدرس و شماره تلفن مرکز معاینه فنی چیتگر

با توجه به اهمیت دریافت معاینه فنی خودرو مراکز متعددی در تهران به این منظور احداث‌ شده‌اند. مرکز معاینه فنی چیتگر یکی از مراکز معاینه فنی غرب تهران است، که در کیلومتر ۱۲ جاده مخصوص، کنارگذر لشکری، شهرک دانشگاهی تهران و مجموعه تعویض پلاک چیتگر قرار دارد. این مجموعه از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۷:۰۰ تا ۴ بعدازظهر میزبان افرادی است، که قصد انجام معاینه فنی خودرو یا تعویض پلاک را دارند. این مرکز در روزهای جمعه خدماتی ارائه نمی‌کند. شما می‌توانید از طریق شماره تلفن ۴۴۹۰۶۲۲۳-۰۲۱ با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل کنید.

نحوه دریافت نوبت از مرکز معاینه فنی چیتگر

با توجه به تعداد زیاد خودروهای موجود در پایتخت و الزام دریافت معاینه فنی برای همه خودروها، مراکز معاینه فنی معمولاً شلوغ و پر مراجعه‌کننده هستند. به همین دلیل بهتر است که از قبل به‌صورت حضوری برای دریافت نوبت فنی به مرکز معاینه فنی چیتگر مراجعه کنید. طبق نظر افراد مراجعه‌کننده، دریافت خدمات در این مرکز با سرعت بالا انجام می‌شود و کارشناسان نیز برخورد مناسبی دارند. بااین‌حال، مراجعه حضوری برای بسیاری از افراد زمان‌بر و ناخوشایند خواهد بود.

خوشبختانه امروزه روش‌های جدیدی به‌عنوان جایگزین مراجعه حضوری معرفی‌ شده است. با استفاده از خدمات سایت و اپلیکیشن آیتول، شما می‌توانید تمامی خدمات و امور مربوط به خودروی خود از جمله دریافت نوبت معاینه فنی را به‌صورت آنلاین انجام دهید. فرقی نمی‌کند که قصد دریافت نوبت از مرکز معاینه فنی چیتگر یا مرکز معاینه فنی بیهقی داشته باشید، در هرصورت کافی است، تا شماره پلاک و شماره موبایل خود را در سامانه آیتول وارد و به‌صورت آنلاین نوبت معاینه فنی را رزرو کنید.

مدارک موردنیاز برای مراجعه به مرکز معاینه فنی خودرو چیتگر

در هنگام مراجعه به مرکز معاینه فنی خودروی چیتگر، باید مدارک خودرو شامل سند یا کارت خودرو را به همراه داشته باشید. درصورتی‌که در سال‌های گذشته به مرکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اید، فرم تشخیص عیوب ظاهری خودرو و مدارک مربوط به معاینه فنی سال قبل را نیز باید به همراه داشته باشید. شما می‌توانید علاوه بر دریافت نوبت معاینه فنی و خرید بیمه بدنه در سامانه آیتول، برای آگاهی از شرایط تخفیف بیمه بدنه به وبلاگ آیتول مراجعه کنید.

 مراحل معاینه فنی خودرو در مرکز چیتگر

فرآیند انجام معاینه فنی خودرو در مرکز پیشرفته معاینه فنی چیتگر

فرآیند انجام معاینه فنی در مرکز چیتگر به‌صورت مکانیزه و با امکانات پیشرفته انجام می‌گیرد. این فرایند در تمامی مراکز معاینه فنی یکسان است. پس از دریافت نوبت و مراجعه به معاینه فنی چیتگر، بلافاصله بعد از ورود به مرکز، به وسیله دوربین‌های نصب‌شده، اطلاعات خودرو در سامانه مرکز معاینه فنی ثبت می‌شود. مراحل اجرایی معاینه فنی در این مرکز شامل موارد زیر است:

  1. بازرسی چشمی خودرو: در بازرسی چشمی خودرو، کلیه بخش‌های ظاهری خودرو شامل آینه، شیشه‌، برف‌پاک‌کن، میزان پوسیدگی بدنه، صدای اگزوز و سایر موارد بررسی خواهد شد.
  2. آزمون آلایندگی خودرو: در آزمون آلایندگی خودرو به کمک یک دستگاه مخصوص، میزان آلایندگی یا آلودگی گازهای خروجی خودرو بررسی می‌شود.
  3. آزمون کمک‌فنرها: کمک‌فنرهای خودرو توسط دستگاه‌های مخصوص بررسی می‌شود.
  4. بررسی و آزمون ترمزها: در مرحله بررسی ترمزها، به‌منظور بررسی و ارزیابی وضعیت سیستم ترمز، حد نهایی شتاب ترمزگیری خودرو مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
  5. بررسی سیستم تعلیق خودرو: در این مرحله کلیه اتصالات و قطعات سیستم تعلیق خودرو بررسی می‌شود.
  6. تست سلامت چرخ‌ها: در این مرحله به صورت کامل هم‌راستایی چرخ‌ها و بالانس بودن آن‌ها چک خواهد شد.
  7. تست سلامت چراغ‌ها: بررسی چراغ‌های خودرو از نظر شدت و زاویه تابش نور چراغ‌ها

برخلاف دریافت جریمه‌های رانندگی که در سامانه راهور ۱۲۰ امکان اعتراض به آن‌ها وجود دارد، مشکلات شناسایی‌شده در معاینه فنی توسط کارشناسان حرفه‌ای قابل‌اعتراض نیستند. بنابراین باید هر مشکلی که تشخیص داده شده است را برطرف کنید، تا امکان دریافت گواهی تأیید معاینه فنی خودرو برای شما فراهم شود.

معاینه فنی خودرو در مرکز معاینه فنی مکانیزه چیتگر

هزینه دریافت گواهی معاینه فنی در مرکز چیتگر چقدر است؟

در مرکز معاینه فنی چیتگر مشابه سایر مراکز فنی از جمله معاینه فنی نیایش، تمام هزینه‌ها بر اساس جدولی که هرساله اعلام می‌شود، تعیین خواهد شد. در اینجا می‌توانید جدول هزینه‌های دریافت گواهی فنی در مرکز چیتگر مربوط به سال ۱۴۰۰ را مشاهده کنید:

تعرفه سال ۱۴۰۰ نوع ماشین
۴۷ هزار تومان خودرو سبک بنزین سوز
۴۷ هزار تومان خودرو سبک دوگانه‌سوز
۱۲ هزار تومان بازرسی چشمی خودرو سبک دوگانه‌سوز
۷۱ هزار تومان خودروهای نیمه سنگین و سنگین
۱۲ هزار تومان موتورسیکلت

 

دریافت نوبت مرکز معاینه فنی چیتگر در سامانه آیتول

در این مقاله با تمامی جزئیات و نکات مهم در مورد مرکز معاینه فنی چیتگر شامل آدرس، شماره تلفن، مراحل انجام کار و هزینه‌های دریافت گواهی معاینه فنی آشنا شدیم. شما می‌توانید همین حالا برای دریافت نوبت مرکز معاینه فنی چیتگر و انجام کلیه خدمات مربوط به خودروی خود به سایت یا اپلیکیشن آیتول مراجعه کنید. همچنین درصورتی‌که نیاز به راهنمایی بیشتر یا اطلاعات تکمیلی دارید، همکاران ما از طریق شماره تلفن ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ پاسخگوی شما خواهند بود.