آیا می‌دانستید که بعد از تصادف با حیوانات نیز باید خسارت پرداخت کنید؟ به نظر شما خسارت تصادف با حیوانات را کدام بیمه پرداخت می‌کند؟ هر سال میلیون‌ها حیوانِ زبان‌بسته به‌دلیل تصادف با وسایل‌نقلیه جان خود را از دست می‌دهند. متأسفانه محیط‌ زیست کشورمان بسیار حساس و شکننده بوده و بسیاری از این حیوانات در حال انقراض هستند. همچنین در مناطق محلی و روستایی،‌ بسیاری از این حیوانات صاحب دارند و جزء اموال افراد محسوب می‌شوند. در این نوع تصادف‌ها، راننده مقصر باید به مالک حیوان خسارت پرداخت کند. اگر شما نیز در مناطق پر‌ترددِ حیوانات رفت‌و‌آمد می‌کنید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامعی را درباره نحوه دریافت خسارت از بیمه به شما ارائه دهیم.

خرید قسطی بیمه شخص ثالث

 خسارت تصادف با حیوانات توسط کدام نوع بیمه جبران می‌شود؟

آیا می‌دانید تصادف با حیوانات چه حکمی دارد؟‌ پس از تصادف با حیواناتی که مالک دارند، باید به صاحب آن جانور خسارت پرداخت کنید. در جاده‌های مناطق روستایی کشور، معمولاً حیواناتی مانند گوسفند، سگ، گاو، شتر، اسب و سایر جانوران اهلی و وحشی تردد می‌کنند. در ‌صورت تصادف با این حیوانات،‌ بیمه شخص ثالث موظف است تا خسارت وارده را جبران کند.

جبران خسارت تصادف با حیوانات با بیمه شخص ثالث

سقف پرداختی بیمه شخص ثالث بر اساس میزان تعهدات مالی شرکت بیمه خواهد بود. برای آگاهی از سقف تعهدات انواع بیمه‌های مختلف از جمله بیمه بدنه خودرو، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بیمه بدنه چند درصد خسارت را می دهد را مطالعه کنید. مطمئناً با آگاهی از قوانین مربوط به بیمه، در شرایط اضطراری تصمیم بهتری خواهید گرفت.

بیمه تصادف با حیوانات؛ خسارت تصادف با کدام جانوران توسط بیمه جبران می‌شود؟

بیمه شخص ثالث خسارت تصادف با حیوانات خانگی و جانورانی که مالک دارند را جبران می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم همین حالا با بررسی قیمت بیمه شخص ثالث، نسبت به خرید یا تمدید بیمه‌نامه خودروی خود اقدام کنید. در رابطه با تصادف با احشام سرگردان و جانوران بدون صاحب مانند سگ‌های ولگرد و گربه‌های خیابانی،‌ قانون مشخصی وجود ندارد. در چنین شرایطی،‌ راننده مقصر نیازی به پرداخت خسارت نخواهد داشت.

خسارت تصادف با حیوان حرام گوشت و حلال گوشت

 میزان خسارت تصادف با احشام سرگردان چگونه محاسبه می‌شود؟

خسارت تصادف با انواع مختلف حیوانات با ارائه کروکی توسط افسر پلیس قابل جبران است. میزان خسارت پرداختی، به عواملی مانند وزن، حلال‌گوشت یا حرام‌گوشت بودن حیوان بستگی دارد. ملاک محاسبه خسارت حیوانات حلال‌گوشت مانند گوسفند، گاو و سایر جانوران، مقدار وزن دام زنده است و بر اساس مبلغ گوشت آن حیوان محاسبه نمی‌شود.

در رابطه با سایر حیوانات حرام‌گوشت،‌ ملاک میزان خسارت ارزش آن حیوان در همان زمان وقوع تصادف است. کارشناس بیمه ارزش جانوران را با توجه به موارد مختلفی همچون کاربری آن‌ها مشخص می‌کند و بیمه موظف به پرداخت مبلغ آن است. در‌صورت فرار راننده مقصر از صحنه تصادف، پلیس جریمه‌های سنگین‌تری اعمال می‌کند. حتی ممکن است خودروی این افراد توقیف شود. هزینه پارکینگ خودرو توقیفی توسط پلیس، بسیار سنگین خواهد بود.

 مدارک لازم برای جبران خسارت تصادف با حیوانات

در هنگام تصادف با جانورانی مانند گوسفند، گاو، شتر، مرغ و سایر حیوانات حلال‌گوشت، حتماً باید پلیس در محل تصادف حاضر شده و نسبت به تهیه کروکی اقدام کند. پیشنهاد ما این است که قبل از رسیدن پلیس، از صحنه تصادف عکس بگیرید. مهم‌ترین مدرک مورد نیاز در این نوع تصادفات، بیمه‌نامه است؛ بنابراین اگر اعتبار بیمه شما تمام شده است، همین حالا برای تمدید بیمه شخص ثالث خودروی خود اقدام کنید. سایر مدارک لازم برای پرداخت خسارت عبارتند از:

  • کروکی تهیه شده توسط افسر پلیس
  • اصل و کپی بیمه‌نامه شخص ثالث
  • اصل و کپی گواهینامه معتبر رانندگی
  • اصل و کپی کارت خودرو
  • برگه اداره دامپزشکی منطقه که در آن نوع، وزن،‌ تعداد و سایر اطلاعات حیوان نوشته شده است
  • برگه معرفی‌نامه مالک حیوان توسط دهیاری منطقه یا شورای شهر

در اینگونه تصادفات، لاشه حیوان برای بررسی به شرکت بیمه تحویل داده می‌شود. بیمه پس از بررسی‌های فراوان، میزان ارزش جانور را مشخص می‌کند.

ارائه بیمه شخص ثالث در هنگام تصادف با حیوانات

نکات مهمی که در هنگام تصادف با حیوانات باید رعایت کنید

بسیاری از تصادفات رانندگی به‌دلیل رعایت‌ نکردن مقررات راهنمایی ‌و ‌رانندگی اتفاق می‌افتند. رعایت سرعت مجاز در مناطق روستایی و پرهیز از رانندگی در هنگام خواب‌آلودگی، از وقوع بسیاری از این سانحه‌ها جلوگیری می‌کنند. حتماً حواس‌تان به مدت اعتبار بیمه‌نامه خودرو باشد؛ برای محاسبه درصد تخفیف بیمه شخص ثالث خودروی خود می‌توانید روی لینک استعلام تخفیف بیمه کلیک کرده و سپس آن را تمدید کنید.

در هنگام تصادف با حیوانات، قبل از هر چیز خونسردی خود را حفظ کرده و پس از عکاسی از صحنه تصادف، خودرویتان را در گوشه‌ای پارک کنید. سپس با پلیس تماس بگیرید و منتظر حضور افسر باشید. اگر جانور، یک حیوان وحشی است،‌ حتماً با احتیاط به آن نزدیک شوید تا با واکنش احتمالی حیوان آسیب‌دیده مواجه نشوید.

رعایت قوانین رانندگی برای جلوگیری از وقوع تصادف با حیوانات

جبران خسارت تصادف با حیوانات با بیمه بدنه نیز امکان‌پذیر است

گاهی ممکن است بعد از تصادف با حیوانات بزرگی مانند شتر یا گاو، خودروی خود شما نیز آسیب ببیند. آیا می‌دانید در این شرایط چگونه باید خسارت وسیله‌نقلیه خودتان را دریافت کنید؟ راه‌حل شما تهیه بیمه بدنه است. در ‌صورت داشتن بیمه بدنه خودرو، خسارت وسیله‌نقلیه توسط این بیمه پرداخت خواهد شد.

خرید و تمدید بیمه شخص ثالث خودرو با سامانه هوشمند آیتول

در این مقاله نحوه دریافت خسارت تصادف با حیوانات از شرکت بیمه را بررسی کردیم. برای خرید یا تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث و همچنین بیمه بدنه خودروی خود می‌توانید همین حالا از طریق سامانه هوشمند آیتول اقدام کنید. در آیتول امکان مقایسه شرکت‌های مختلف بیمه و خرید بهترین گزینه برای همه کاربران فراهم شده است. این سامانه بخش قدرتمند پشتیبانی خدمات هم دارد و شما عزیزان می‌توانید سؤال‌های خود را از طریق شماره تلفن ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ با کارشناسان پشتیبانی این مجموعه در میان بگذارید.