سرویس خرید و تمدید بیمه خودرو از ابتدای سال ۹۹ به سرویس‌های سامانه آیتول افزوده و پس از یک دوره آزمایشی در حال آماده‌سازی برای شروع به فعالیت و سرویس‌دهی در کل کشور می‌باشد. این سرویس پس از یک دوره مطالعاتی هشت ماهه در صنعت بیمه خودرو و پس از بررسی راهکارهای نوآورانه از ابتدای سال ۹۹ دوره‌ی آزمایشی یک ماهه خود را آغاز نمود. این دوره با هدف رفع ایرادات احتمالی، ارزیابی سطح خدمات، سرویس‌ها و همچنین دریافت نظرات و بازخوردهای بیمه‌گذاران بوده، که خوشبختانه کلیه این موارد محقق گردیده است.

پس از گذراندن دوره آزمایشی، جلسات منظم با ستاد شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی برگزار و تمامی نقطه نظرات ایشان اخذ و اعمال گردید. در حال حاضر این سرویس با رویکرد جدید نسبت به سامانه‌های مشابه و نگاه سنتی بازار بیمه خودرو، از ابتدای خرداد ماه سال ۹۹ فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است. به همین منظور کاربران می توانند با مراجعه به آدرس https://itoll.com/query/insurance نسبت به تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث خودروی خود اقدام نمایند.

در این سرویس که هدف آن تحقق ارتقای سطح کیفی خدمات، ایجاد سرعت، راحتی و تسهیل در خرید و تمدید بیمه خودرو می‌باشد، عبارت خرید با چند کلیک ساده محقق گردیده و بیمه گذران اختیار این را خواهند داشت تا از طریق این سامانه به سرعت و در فضایی امن و مطمئن نسبت به خرید و یا تمدید بیمه‌نامه خود اقدام نمایند.

شبکه گسترده‌ای از نمایندگان و کارگزاران صدور بیمه در این سامانه مشغول به فعالیت هستند. هر نماینده‌ای از هر شرکت بیمه‌ای می‌تواند به راحتی و مطابق با دستورالعمل‌های مربوطه در این سامانه ثبت‌نام و نسبت به صدور بیمه‌نامه مطابق با دستورالعمل‌های بیمه مرکزی اقدام نماید. این پلتفرم در گام نخست به عنوان یک بازاریاب برخط با توزیع هوشمند درخواست‌های صدور بیمه را بین نمایندگان توزیع می‌نماید.