با توجه به مصوبات انجام پذیرفته در خصوص عوارض مربوط به طرح‌های ترافیکی تهران در سال ۹۹ ، تسهیلات جدیدی برای تردد ساکنان محدوده طرح‌های ترافیکی تهران در نظر گرفته شده است. در سال جدید نیز مطابق سال گذشته طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ صبح الی ۱۹ عصر و در روزهای پنج شنبه تا ساعت ۱۳ ظهر خواهد بود، البته فعلا به دلیل شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا از ۸ صبح تا ۱۷ اجرا می‌گردد. ساکنان محدوده طرح در صورتیکه مدارک مربوط به سکونت خود (سند ملک، قولنامه و یا اجارنامه ) به شهرداری تهران احراز نموده باشند، قبل از ساعت ۹ صبح یک خروج رایگان و بعد از ساعت ۱۶ یک ورود رایگان دارند و نرخ تعرفه برای آنها نیم بها محاسبه می گردد. محدوده طرح کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) نیز همانند سال گذشته بوده و سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان برای خودروهایی با پلاک تهران و ۱۵ روز تردد رایگان برای خودروهایی با پلاک شهرستان پابرجا می باشد.

جزئیات پیش خرید و رزرو طرح های ترافیکی تهران در سال 1399

جزئیات پیش خرید و رزرو طرح های ترافیکی تهران در سال ۱۳۹۹

۱- امکان رزرو و یا خرید طرح به صورت یک سال وجود نداشته و نهایتا امکان رزرو برای یک هفته میسر می‌‎باشد. سقف رزرو یا خرید برای کل محدوده های ترافیکی تهران ۱۰۳ هزار دستگاه در هر روز می‌باشد.
پیشنهاد آیتول: کاربران آیتول می توانند با عضویت و ایجاد حساب کاربری به راحتی نسبت به پیش خرید و یا رزرو بیش از یک هفته اقدام نمایند.
۲- اگر رزروی انجام پذیرفته باشد، انصراف از آن رزرو صرفا تا قبل از ساعت ۶ صبح امکان‌پذیر می‌باشد. اگر انصراف انجام نپذیرد و از طرح نیز استفاده نگردد، از مبلغ طرح رزرو به میزان ۵۶,۰۰۰ ریال کسر گردیده و به صورت شارژ کیف پول به کاربر عودت می‌گردد.
پیشنهاد آیتول: کاربران آیتول می توانند پس از ایجاد حساب کاربری و مشخص نمودن اطلاعات حساب بانکی و با فعال نمودن انتقال خودکار مبلغ انصراف از رزرو را به حساب بانکی خود انتقال نمایند.
۳- اگر خودرویی رزرو ورود به محدوده طرح ترافیک نداشته باشد، خودروی غیر مجاز شناخته شده و هیچ تخفیفی از قبیل معاینه فنی برتر، سکونت در محدوده طرح و … را شامل نخواهد شد. در اینصورت عوارض ورود به طرح با حداکثر مبلغ خود در نظر گرفته می شود.
۴- در صورتیکه کیف پول کاربر در حساب کاربری تهران من فاقد اعتبار لازم باشد، عوارض ورود به طرح بدون فرصت خوش حسابی (فرصت یک ماهه پرداخت از زمان ثبت) بوده و از زمان ثبت با ۲۰ درصد افزایش مبلغ به حساب کاربر منظور می گردد.
۵- اگر رزروی انجام نپذیرفته باشد و کیف پول نیز دارای اعتبار نباشد، هر ترددی در هر یک از محدوده‌های ترافیکی در هر بازه‌ی زمانی به صورت حداکثر مبلغ عوارض ورود به محدوده (۶۳۰,۰۰۰ ریال) در نظر گرفته شده و به حساب پلاک کاربر به صورت بدهی عوارض سالیانه شهرداری خودرو ثبت می گردد.
پیشنهاد آیتول برای موارد فوق: کاربران آیتول می توانند پس از عضویت از طریق دریافت پیامک و اعلان‌های پیش از سفر اپلیکیشن آیتول (سامانه خودروی من) نسبت به پیش خرید طرح قبل از سفر اقدام نمایند.
۶- اگر رزروی انجام نپذیرفته باشد و کیف پول دارای اعتبار باشد، هر ترددی در هر یک از محدوده‌های ترافیکی در هر بازه‌ی زمانی به صورت حداکثر مبلغ عوارض ورود به محدوده (۵۰۴,۰۰۰ ریال) در نظر گرفته شده و به حساب پلاک کاربر به صورت بدهی عوارض شهرداری ثبت می گردد.
پیشنهاد آیتول: آیتول این امکان را فراهم می آورد تا کاربران پس از عضویت و شارژ کیف پول خود و مشخص نمودن برنامه زمانی سفرهای خود بدون مراجعه به سامانه تهران من نسبت به پیش خرید و رزرو تردد مطابق با برنامه زمانی اعلامی، برای هفته ها و ماه‌های بعدی اقدام نمایند.