بیمه شخص ثالث بیمه‌ای اجباری است که نداشتن آن عواقب جبران ناپذیری برای رانندگان در پی خواهد داشت! بیمه شخص ثالث از نظر قانون یک بیمه اجباری است و خسارات ناشی از تصادف بیمه شده با شخص یا اموال دیگر را تحت پوشش قرار می‌دهد. طبق قانون تعیین شده، رانندگی با خودرو یا موتورسیکلتی که بیمه شخص ثالث نداشته باشد، غیر قانونی به حساب می‌آید.

از طرف دیگر اگر در تمدید بیمه شخص ثالث تعلل کنید و تاریخ بیمه شما به اتمام برسد، باید هنگام تمدید بیمه، جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث را نیز پرداخت کنید. اگر قصد دارید با میزان جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲ و راه‌های بخشودگی آن آشنا شوید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله شما را با قوانین دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث در سال جدید به طور کامل آشنا خواهیم کرد.

خرید قسطی بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث چیست؟

پیش از هر چیز بهتر است شما را با مفهوم بیمه شخص ثالث به طور کامل آشنا کنیم. بر اساس قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی، دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث کلیه وسایل نقلیه باید بیمه شخص ثالث داشته باشند. خودروهای سواری، انواع یدک‌کش، تریلر و دارندگان موتور سیکلت، هنگام رانندگی موظف به داشتن بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه هستند.

اگر هنگام تصادف با خودرو یا با فرد دیگری، خسارت مالی یا جانی به آن‌ها وارد شود؛ بیمه کلیه خسارت وارد شده را به شخص ثالث پرداخت می‌کند. در صورت پرداخت مرتب بیمه شخص ثالث و عدم استفاده از آن در یک سال، شما مشمول دریافت تخفیف بیمه شخص ثالث از سمت شرکت بیمه خواهید شد. این تخفیفات تاثیر بسیاری در مبلغ پرداختی شما به شرکت بیمه خواهد داشت.

بیمه شخص ثالث چیست

جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث چیست؟!

بر اساس قانون کلیه وسیله‌های نقلیه باید حتی زمانی که در پارکینگ توقیف شده‌اند نیز بیمه شخص ثالث داشته باشند. بنابراین عدم تمدید بیمه شخص ثالث در تاریخ مشخص شده باعث جریمه مالک خودرو خواهد شد. قیمت بیمه شخص ثالث معمولاً به صورتی است که اکثر افراد به راحتی می‌توانند آن را به صورت قسطی یا یکجا پرداخت کنند. برای استعلام و دریافت قیمت بیمه شخص ثالث شرکت‌های بیمه مختلف، می‌توانید همین حالا به سامانه آیتول مراجعه کنید.

اگر به تاریخ خودروهای صفر نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که تاریخ بیمه شخص ثالث خودروها با تاریخ روز خروج خودرو از کارخانه کاملاً یکسان است. بنابراین تمدید بیمه در تاریخ مقرر شده، امری ضروری و مهم است. بیمه‌نامه‌های شخص ثالث به صورت کوتاه مدت معمولاً بین ۵ تا ۲۷۰ روز صادر می‌شوند. اما معمولاً تاریخ تمدید بیمه شخص ثالث نیز مانند سایر بیمه‌های خودرو یک ساله تعیین می‌شود.

جدول نرخ جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲

جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث معمولا به صورت روزانه محاسبه می‌شود. مبلغ جریمه دیرکرد مانند قیمت خرید بیمه شخص ثالث هر سال تغییر کرده و با توجه به نرخ تورم افزایش پیدا می‌کند‌. در ادامه می‌توانید جدول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خودروهای متفاوت در سال ۱۴۰۲ را مشاهده کنید. پس از مشاهده جدول، برای تمدید و خرید بیمه شخص ثالث به صورت اینترنتی به سایت آیتول مراجعه کنید و در کمترین زمان بیمه شخص ثالث خود را تهیه کنید.

نوع وسیله نقلیه مبلغ جریمه دیرکرد روزانه (تومان)
سواری -کمتر از چهار سیلندر ۶,۴۲۲
سواری -پیکان، پراید و سپند ۷,۶۰۵
سواری -سایر چهار سیلندرها ۸,۹۴۰
سواری -بیش از چهار سیلندرها ۱۰,۰۰۵
موتورسیکلت گازی ۱,۵۹۵
موتورسیکلت دنده‌ای یک سیلندر ۱,۹۴۸
موتورسیکلت دو سیلندر به بالا ۲,۱۴۰
موتورسیکلت سه چرخ ۲,۳۰۱
بارکش تا ۱ تن ۷,۸۶۸
بارکش بیش از ۱ تن تا ۳ تن ۹,۴۷۴
بارکش بیش از ۳ تن تا ۵ تن ۱۱,۹۹۲
بارکش بیش از ۵ تن تا ۱۰ تن ۱۵,۳۶۴
بارکش بیش از ۱۰ تن تا ۲۰ تن ۱۷,۸۷۹
بارکش بیش از ۲۰ تن ۱۸,۹۴۸

راه‌های بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث ۱۴۰۲

اگر برای شما هم این سوال مطرح شده است که آیا جریمه تمدید دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می‌شود یا نه؟ باید بگویم خوشبختانه پاسخ این سوال مثبت است. ممکن است بنا به دلایل مختلفی جریمه تمدید دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده شود. به عنوان مثال اگر خودروی شما در زمان پایان مهلت بیمه شخص ثالث در پارکینگ پلیس توقیف شده باشد، با ارائه برگه پارکینگ می‌توانید جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را پرداخت نکنید. معمولا در مناسبت‌هایی مانند ۲۲ بهمن، بیمه مرکزی بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث را به کلیه شرکت‌های بیمه اعلام می‌کند.

ممکن است شرکت بیمه‌ای که بیمه شخص ثالث خود را از آن دریافت کرده‌اید مانند بیمه شخص ثالث کوثر یا پاسارگاد در سالروز تاسیسش، برای پرداخت جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث طرح بخشودگی ارائه کند. در سال ۱۴۰۱ بیمه مرکزی برای حمایت از بیمه‌گذاران و رانندگان وسایل نقلیه موتوری طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱ را از تاریخ ۲۹ مرداد تا ۱۱ شهریور اعلام کرد. بنابراین با تمدید بیمه شخص ثالث خود در این زمان نیازی به پرداخت جریمه دیر کرد نداشتید.

 راه‌های بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰

 بخشودگی صد در صدی جرایم خلافی بیمه شخص ثالث

بیمه مرکزی هرساله طرح بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم را اجرا می‌کند. در سال قبل نیز به مناسبت دهه فجر از تاریخ ۱۵ بهمن تا ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ به مدت ۳۴ روز، بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را اجرا نمود که براساس آن، دارندگان کلیه وسایل نقلیه شامل خودروها، موتورسیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی در صورت خرید بیمه‌نامه یکساله از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم دیرکرد برخوردار می‌شدند.
دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در صورت خرید بیمه‌نامه یکساله از پرداخت جریمه، معاف خواهند شد. به شما پیشنهاد می‌کنیم خرید، تمدید و استعلام بیمه خودرو با کد ملی را از طریق آیتول انجام دهید و با مقایسه بهترین شرکت‌ها با هم بهترین خرید را داشته باشید.

تاثیر دیرکرد بیمه شخص ثالث بر تعداد سال تخفیف بیمه‌نامه

به هیچ عنوان نگران تاثیر دیرکرد بیمه شخص ثالث بر تعداد سال تخفیف بیمه‌نامه خود نباشید، تخفیف عدم خسارت بیمه ثالث و جریمه دیرکرد هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. اگر در مدت اعتبار بیمه شخص ثالث از شرکت بیمه خسارتی دریافت نکنید، مشمول تخفیف بیمه شخص ثالث خواهید شد. اما در صورت عدم تمدید بیمه در تاریخ مشخص شده، هنگام تمدید بیمه شخص ثالث خودرو باید معادل یک سال جریمه دیرکرد را بپردازید.

برای اطلاع از قیمت تمدید بیمه شخص ثالث شرکت‌های مختلف و استعلام خلافی از سایت راهور ۱۲۰ می‌توانید همین حالا به سامانه آیتول مراجعه کرده و پاسخ سوالات خود را پیرامون تمدید بیمه شخص ثالث و خدمات خودرو در کمترین زمان به دست آورید.

تأثیر دیرکرد بیمه شخص ثالث بر تعداد سال تخفیف بیمه‌نامه

تمدید بیمه شخص ثالث در کمترین زمان با سامانه آیتول

در این مقاله به صورت کامل شما را با قوانین و جزئیات جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث آشنا کردیم. اگر زمان کافی برای تمدید بیمه شخص ثالث خودرو ندارید، به هیچ عنوان نگران نباشید. با مراجعه به سامانه آیتول می‌توانید در کمترین زمان و در عرض چند دقیقه بیمه شخص ثالث خودروی خود را تمدید کنید. سامانه خودروی من آیتول حتی امکان خرید بیمه به صورت قسطی را هم برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید برای آگاهی از این شرایط به صفحه بیمه شخص ثالث قسطی آیتول مراجعه کنید.

سامانه آیتول با ارائه خدمات ویژه، کلیه خدمات خودرو شامل دریافت خلافی ماشین، بیمه‌شخص‌ثالث، معاینه فنی، تعویض پلاک، تعویض روغن و استفاده از تجربیات مشاوره حقوقی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه اصلی سایت آیتول مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ تماس بگیرید.