توانگری مالی شرکت بیمه یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب شرکت‌ بیمه و استفاده از خدمات آن است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید بیمه شخص ثالث، بیمه عمر یا بیمه بدنه حتما توانگری مالی شرکت بیمه موردنظر را بررسی کنید. اما توانگری مالی شرکت بیمه چیست؟ توانگری مالی کدام شرکت بیمه بیشتر از سایر شرکت‌های بیمه است؟ برای یافتن پاسخ سوالات در این زمینه، مطالعه این مقاله از سایت آیتول را از دست ندهید.

توانگری مالی شرکت بیمه چیست؟

به نسبت سرمایه موجود به سرمایه مورد نیاز یک شرکت، توانگری مالی گفته می‌شود. بررسی توانگری شرکت‌های بیمه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که یک شرکت بیمه را برای خرید بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث یا بیمه عمر انتخاب می‌کنید باید به توانگری مالی آن دقت ویژه‌ای داشته باشید. توانگری مالی شرکت بیمه به معنای جبران شرکت بیمه و میزان پرداخت خسارت به شخص زیان دیده است. به زبان ساده‌تر، هر چه توانگری مالی شرکتی بیشتر باشد، آن شرکت انتخابی بهتر و مطمئن‌تر است.

توانگری مالی چیست؟

آشنایی با سطوح مختلف توانگری مالی شرکت بیمه

شرکت‌های بیمه از نظر توانگری مالی به ۵ سطح مختلف تقسیم می‌شوند. این توانگری در پرداخت خسارت‌های بیمه شخص ثالث و پرداخت وجه بیمه عمر نقش بسیار تاثیرگذاری خواهد داشت. در ادامه با این سطوح بیشتر آشنا خواهید شد.

شرکت‌های بیمه سطح یک در توانگری مالی

شرکت‌های بیمه‌ای که در سطح یک توانگری مالی قرار دارند، بهترین انتخاب برای خرید یا تمدید بیمه هستند. این شرکت‌ها در وضعیت مالی بسیار خوبی قرار داشته و معمولا در کمترین زمان خسارت واردشده را پرداخت می‌کنند. توانگری شرکت‌های بیمه‌ای که در سطح یک قرار دارند صد درصد یا در مواردی حتی بیشتر است. تفاوتی ندارد از بیمه موتور سیکلت استفاده کنید یا بیمه خودرو، توانگری مالی سطح یک شرکت بیمه، خیال شما را برای همیشه از پرداخت خسارت خودرو راحت می‌کند.

شرکت‌های بیمه سطح ۲ توانگری مالی

میانگین درصد توانگری شرکت‌های بیمه سطح دو، ۷۰ تا ۱۰۰ درصد است. این شرکت‌ها تقریبا انتخاب خوبی برای خرید یا تمدید بیمه موردنظر هستند. شرکت‌هایی که در سطح ۲ توانگری مالی قرار دارند، معمولا به‌صورت کامل خسارت واردشده را به بیمه‌گذار پرداخت می‌کنند.

بهترین شرکت بیمه در توانگری مالی

نسبت توانگری مالی سطح ۳ شرکت‌های بیمه

نسبت توانگری مالی شرکت‌های بیمه‌ای که در سطح ۳ قرار دارند، معمولا بیشتر از ۵۰ درصد و کمتر از ۷۰ درصد است. شرکت بیمه مرکزی اعلام کرده است شرکت‌هایی که در سطح ۳ قرار دارند، موظفند تا در سریع‌ترین زمان ممکن شرایط شرکت خود را بهبود دهند.

شرکت‌‌های بیمه با نسبت توانگری مالی سطح ۴

توانگری مالی این شرکت‌ها معمولا بیشتر از ۱۰ درصد و کمتر از ۵۰ درصد است. این شرکت‌ها نیز موظفند مدارک زیر را در کمترین زمان به بیمه مرکزی تحویل دهند:

  • برنامه بهبود وضعیت مالی
  • پلن افزایش سرمایه برای سال آتی
  • ارائه گزارش کار در راستای بهبود توانگری خود در سال جدید

شرکت‌های بیمه‌گر سطح ۵ توانگری مالی

توانگری مالی این شرکت‌های بیمه معمولا کمتر از ۱۰ درصد است. در این شرایط بیمه مرکزی اجازه دارد پروانه کسب شرکت بیمه مذکور را تعلیق نماید.

جدول نسبت توانگری شرکت‌های بیمه از سال ۹۱ تا ۹۹

در ادامه این مطلب با مشاهده جدول مقایسه توانگری شرکت‌های بیمه می‌توانید بهترین شرکت بیمه را انتخاب کنید. همچنین برای مشاهده خلافی خودرو آنلاین و کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم به صفحه اخبار سایت آیتول مراجعه کنید.

شرکت بیمه سال ۹۱ سال ۹۲ سال ۹۳ سال ۹۴ سال ۹۵ سال ۹۶ سال ۹۷ سال ۹۸ سال ۹۹
ایران ۹۷ ۱۱۹ ۸۲ ۵۱ ۴۰۰ ۲۸ ۲۶ ۷۱ ۱۲۰
اسیا ۵۵ ۱۰۴ ۹۰ ۱۰۰ ۱۰۰ ۱۰۰ ۱۰۷ ۱۴۵ ۱۲۲
دانا ۶۳ ۱۱۱ ۱۰۲ ۱۱۱ ۸۶ ۹۴ ۱۱۰ ۱۲۱ ۱۳۸
البرز ۱۵۹ ۱۴۳ ۱۰۱ ۱۰۷ ۱۰۲ ۱۰۱ ۱۰۱ ۱۲۲ ۷۸
معلم ۳۵ ۴۰ ۱۰۱ ۷۸ ۷۶ ۷۰ ۷۷ ۷۷ ۱۲۹
پارسیان ۶۷ ۹۲ ۱۰۲ ۱۰۸ ۱۰۰ ۱۰۰ ۱۰۰ ۱۲۰ ۲۷۹
ملت ۲۷۲ ۲۴۱ ۲۰۴ ۲۱۷ ۲۳۲ ۲۲۱ ۲۶۶ ۱۹۴ ۱۰۲
رازی ۱۴۶ ۹۴ ۱۶۶ ۱۳۸ ۱۰۰ ۷۰ ۷۵ ۷۱ ۱۰۱
سامان ۱۰۸ ۱۱۴ ۱۱۳ ۱۳۲ ۱۴۶ ۱۲۱ ۱۳۲ ۱۱۵ ۱۱۴
نوین ۸۶ ۷۱ ۹۱ ۷۸ ۳۳ ۱۲۲ ۱۷۲ ۱۳۷ ۲۱۹
پاسارگاد ۲۵۱ ۱۱۳ ۱۰۵ ۱۱۵ ۱۱۸ ۱۲۹ ۱۲۲ ۱۵۷ ۱۷۷
کارافرین ۱۲۰ ۱۳۰ ۱۰۳ ۱۰۰ ۱۱۳ ۱۱۰ ۱۰۱ ۱۱۷ ۲۰۸
سینا ۱۰۲ ۱۵۹ ۹۱ ۸۴ ۷۷ ۹۱ ۸۶ ۹۰ ۱۲۸
دی ۱۶۷ ۴۲ -۷۴ ۱۳ ۷۱ ۷۰ ۷۳ ۸۱ ۱۰۸

 

توانگری مالی شرکت‌های بیمه در ایران در سال ۱۴۰۰

در سال ۱۴۰۰ نیز مانند سال‌های گذشته شرکت‌های بیمه تغییرات چشمگیری در توانگری مالی خود داشته‌اند. در سال ۱۴۰۰ بیمه سامان مانند سال‌های گذشته بیشترین توانگری مالی را به خود اختصاص داده است. بیمه نوین، بیمه پاسارگاد و بیمه آسیا نیز توانسته‌اند به رشد چشمگیری در زمینه توانگری مالی دست یابند. اگر قصد دارید با قیمت بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه هر یک از این شرکت‌ها به‌صورت کامل آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم همین الان به صفحه اصلی سامانه آیتول مراجعه کنید. در این صفحه علاوه‌بر دریافت استعلام بیمه شخص ثالث می‌توانید استعلام خلافی خودرو را نیز در کمترین زمان دریافت کنید.

مقایسه توانگری مالی شرکت‌های بیمه در سال 1400

دریافت جدیدترین اخبار بیمه با جزئیات دقیق در سامانه آیتول

در این مقاله به صورت کامل شما را با توانگری مالی شرکت بیمه و بهترین شرکت‌های بیمه در زمینه توانگری مالی آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید، هر شرکتی که توانگری مالی بهتری داشته باشد انتخاب بهتری برای مشتریان عزیز است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بیمه موردنظر پیشنهاد می‌کنیم همین حالا به صفحه اصلی سایت آیتول مراجعه کنید. در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام در بخش نظرات، آن را با ما در میان بگذارید. منتظر سوالات و نظرات شما عزیزان هستیم.