آیا تا به حال تصادف یا اتفاقی در حین رانندگی برایتان پیش آمده است؟ اگر تجربه چنین اتفاق‌های تلخی را داشته باشید، بی‌شک می‌دانید اولین موضوعی که به ذهن راننده پس از تصادف خطور می‌کند سلامت سرنشینان خودرو و میزان خسارت وارد شده به خودروی مقابل است. اگر خسارت وارد شده به خودرو یا سرنشینان خودرو زیاد باشد، راننده ضرر جبران ناپذیری خواهد دید.

در این شرایط بیمه شخص ثالث به کمک شما می‌آید. اگر می‌خواهید بدانید بیمه شخص ثالث شامل راننده می‌شود یا با ویژگی‌ها و وظایف این بیمه بیشتر آشنا شوید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله شما را با جزئیات بیمه شخص ثالث بیشتر آشنا خواهیم کرد.

خرید قسطی بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث چیست و منظور از شخص ثالث در این بیمه کیست؟

شاید بهتر باشد قبل از پاسخ دادن به هر سوالی ابتدا به این موضوع بپردازیم که بیمه شخص ثالث چیست و چه ویژگی و مزایایی دارد. بیمه شخص ثالث همانطور که از اسمش پیداست به شخص سوم حاضر در تصادف تعلق می‌گیرد. در بیمه شخص ثالث، راننده وسیله نقلیه را می‌توان شخص اول در نظر گرفت، شرکت بیمه شخص ثانی و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حادثه به شمار آورد.

کلیه خسارت وارد شده به خودروی طرف مقابل و خسارت‌های جانی وارد شده به افراد سرنشین هر دو خودرو در تصادفات با کمک بیمه شخص ثالث پرداخت می‌شوند. با خرید بیمه شخص ثالث به صورت قسطی یا یکجا می‌توانید برای همیشه از خسارت‌های جبران ناپذیر مالی تصادفات در امان باشید.

چرا از بیمه شخص ثالث استفاده کنیم

مزایای استفاده از بیمه شخص ثالث، جبران خسارت‌های تصادف در کمترین زمان

کافی است چند لحظه به این موضوع فکر کنید اگر بیمه شخص ثالث نداشته باشید و در همان زمان یک تصادف برای شما اتفاق بیفتد متحمل چه هزینه سنگینی خواهید شد. این خود مهم‌ترین مزایای استفاده از بیمه شخص ثالث است. آسودگی و آرامش خیال در رانندگی با اطمینان به وجود بیمه شخص ثالث خودرو نیز باعث کاهش اضطراب و میزان تصادف می‌شود. با اجباری شدن بیمه شخص ثالث در صورت عدم تمدید بیمه شما مشمول پرداخت جریمه به اداره بیمه می‌شود. همچنین در زمان تردد در بین جاده‌های برون شهری و درون شهری اگر مدارک بیمه شما تکمیل نباشد به عنوان جریمه در نظر گرفته خواهد شد و باید برای آگاهی از جریمه و پرداخت آن اقدام به استعلام خلافی خودرو کنید.

تمام این سختگیری‌ها و پرداخت جریمه در نبود بیمه تنها برای حفظ سلامت و حمایت از راننده خودرو است. با تصادف‌های جبران ناپذیر کلیه دیه‌های پرداختی و ضررهای مالی توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود و سختی تحمل حادثه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. بیمه شخص ثالث تنها برای خودروهای سواری نیست. کلیه وسیله‌های نقلیه عمومی، کامیون و تریلی‌ها نیز با استفاده از بیمه شخص ثالث می‌توانند کلیه سرنشینان خودروی خود را بیمه کنند و در صورت بروز حادثه خسارت‌های وارد شده را به کمک بیمه برطرف کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر بیمه ثالث خود را تمدید نکرده‌اید همین حالا جهت خرید و تمدید بیمه خودروی خود اقدام کنید.

بیمه شخص ثالث به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

پس از آنکه با بیمه شخص ثالث و مزایای آن آشنا شده‌اید می‌توانیم به پاسخ سوال اصلی این مطلب که آیا بیمه شخص ثالث شامل راننده می‌شود بپردازیم. بیمه شخص ثالث به طور مستقیم به راننده مقصر تعلق نمی‌گیرد، اما در سال‌های اخیر تغییراتی توسط بیمه ایران شخص ثالث و دیگر بیمه‌ها صورت گرفته است که با کمک این قوانین و تغییرات جدید راننده نیز مشمول دریافت هزینه از بیمه شخص ثالث می‌شود.

این بیمه که تحت پوشش و زیرگروه بیمه شخص ثالث است، بیمه حوادث راننده نام دارد. بیمه حوادث راننده یکی از پوشش‌های بیمه شخص ثالث است و به همراه آن ارائه می‌شود. یعنی نیازی نیست که بیمه حوادث راننده به صورت بیمه‌ای مجزا خریداری گردد. کلیه رانندگان پس از خرید بیمه شخص ثالث از  بیمه حوادث راننده نیز بهره مند می‌شوند. در این بیمه خسارت آسیب‌های جانی وارد شده به راننده مقصر حادثه نیز کاملا جبران خواهد شد. این مورد را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بیمه شخص ثالث به شمار آورد.

مزایای استفاده از بیمه شخص ثالث

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث در آیتول

بی‌شک پس از خواندن مزایا و ویژگی‌های بیمه شخص ثالث به دنبال راه حلی سریع و آسان برای پرداخت و تمدید بیمه شخص ثالث خودروی خود هستید. آیتول در این زمینه همراه شما خواهد بود. اگر زمان کافی برای مراجعه به دفتر بیمه و انجام امور مربوط به بیمه را ندارید نگران نباشید. آیتول در کنار ارائه خدماتی همچون پرداخت اینترنتی انواع جریمه‌های رانندگی و اعلام خلافی خودرو، شرایط خرید و ثبت اینترنتی بیمه شخص ثالث را نیز برای رانندگان عزیز فراهم کرده است. بعد از سفارش خرید یا تمدید بیمه‌نامه‌ شخص ثالث، در کمتر از ۲ ساعت، پیامکی که در آن لینک نسخه الکترونیکی بیمه‌نامه شما وجود دارد برایتان ارسال می‌شود. شما در آیتول این امکان را دارید که بیمه شخص ثالث خود را از بین تمامی شرکت‌های بیمه معتبر و با خیال راحت انتخاب کنید.

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث از آیتول

بیمه شخص ثالث همراه شما در حوادث ناگوار رانندگی

در این مقاله سعی کردیم شما را با بیمه شخص ثالث، ویژگی و مزایای آن آشنا کنیم و به سوال مهم آیا بیمه شخص ثالث به راننده مقصر هم تعلق می‌گیرد به طور دقیق و با جزئیات کامل پاسخ دهیم. همانطور که در این مطلب خواندید بیمه شخص ثالث هنگام بروز حوادث رانندگی همراه شما خواهد بود و مشکلات را در شرایط دشوار برای شما کمتر می‌کند و نبود آن باعث ایجاد خلافی برای خودروی شما می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت بیمه شخص ثالث در کمترین زمان به صفحه خرید بیمه شخص ثالث آیتول مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ تماس بگیرید تا سوالات شما توسط کارشناسان ما پاسخ داده شوند.